Postupak kategorizacije
Postupak kategorizacije i zahtjev za kategorizaciju obavlja se u Upravnom odjel za turizam i pomorstvo u Hvaru, tel. 021/741-146; 021/741-166
Potrebni dokumenti za kategorizaciju objekta:
1. Zahtjev za usluge u domaćinstvu
GRAĐANI – IZNAJMLJIVAČI UZ ZAHTJEV MORAJU PRILOŽITI:
- Dokaz o državljanstvu države članice EU (preslika osobne iskaznice / putovnice )
- Dokaz o vlasništvu objekta ili vlasništvu zemljišta za kamp
a) Izvadak iz zemljišne knjige
b) Pisana suglasnost suvlasnika objekta (ako ima više vlasnika)
c) Pisana suglasnost vlasnika objekta (ako zahtjev predaje član obitelji koji nije vlasnik) - Dokaz o uporabljivosti građevine – objekta u kojem će se pružati usluge sukladno Zakonu o gradnji (Narodne novine broj 153/13)
- Dokaz o uplaćenoj upravnoj pristojbi plaćenu u državnim biljezima ili elektroničkim putem u iznosu od 70,00 kuna (9,29 EUR)
tečaj: 1 EUR = 7,53450 HRK
IBAN: HR12 1001005-1863000160
Poziv na broj: HR64 5002-30873-OIB
Korisnik: DRŽAVNI PRORAČUN RH
Svrha uplate: upravna pristojba
IBAN: HR7124070001800017008
Model: HR68
Poziv na broj: 5312-OIB
Korisnik: SPLITSKO-DALMATINSKA ŽUPANIJA, Domovinskog rata 2, 21000 Split
Svrha uplate: naknada troškova očevida
Napomena: Ako se predaju preslike, onda izvornike dokumenata treba dati na uvid.
Te dokumente trebate predati u Upravni odjel za turizam i pomorstvo Hvar ili poslati na e-mail pisarnica.hvar@dalmacija.hr . Nakon što ste dobili rješenje, potrebno se javiti u ured Turističke zajednice Općine Jelsa zbog prijavnih podataka u sustav evisitor.
Zahtjev za kategorizaciju soba i apartmana za obrtnike i trgovačka društva ponešto je drugačiji od zahtjeva za kategorizaciju za građane. Primjer takvog zahtjeva možete vidjeti ovdje.
Na stranicama Splitsko dalmatinske županije možete preuzet sve ostale obrasce vezano za pružanje usluga u domaćinstvu.
Standardizirana ploče za objekte koji se kategoriziraju
https://mint.gov.hr/pristup-informacijama/kategorizacija-11512/standardizirana-ploce-za-objekte-koji-se-kategoriziraju/11513
Sustav e-visitor za prijavu gostiju i odjavu turista
Ciljem centralizacije podataka o turistima i pojednostavljenja samog procesa prijave i odjave turista te nadzora nad uplatom boravišne pristojbe, HTZ zajedno sa sustavom turističkih zajednica i ostalim dionicima izradila informacijski sustav eVisitor za čiju su punu primjenu ispunjeni i zakonski preduvjeti.
Naime, dana 20. studenoga 2015. u Narodnim novinama br.126/15 objavljen je Pravilnik o načinu vođenja popisa turista te o obliku i sadržaju obrasca prijave turista turističkoj zajednici kojim sustav eVisitor i službeno postaje središnji elektronički sustav prijave i odjave turista u Republici Hrvatskoj s punom primjenom od 01.01.2016.
http://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2015_11_126_2395.html
Ovim Pravilnikom je, za sve pružatelje usluge smještaja, dostava podataka o turistima moguća samo elektronskim putem.
eVisitor je zamišljen kao web aplikacija bez potrebe za dodatnim instaliranjem na računalo i besplatan je za sve korisnike.
Preduvjet korištenja je da se do 01. siječnja 2016. odnosno do prvog dolaska gostiju, pružatelji usluge smještaja obrate Uredu TZ zbog izdavanja pristupnih podataka.
https://www.htz.hr/hr-HR/projekti-i-potpore/evisitor