Savjeti za oglašavanje smještaja
Za veliku većinu putnika i turista, biranje odredišta, pa tako i smještaja odvija se u destinaciji u kojoj žive. Najbolji put da dođete do njih je preko interneta. Da bi popunjenost bila visoka, učinkovitost oglasa između ostalog je jako bitna. Već u samo nekoliko minuta pretraživanja, može se vidjeti da li je oglas kvalitetan ili nije.
To je vaš prvi ili zadnji doticaj sa potencijalnim gostom.
U bespućima interneta mnogo je stranica/portala koje obećavaju visoku popunjenost, te je prava muka izabrati onaj pravi. Ukoliko je postavljanje oglasa besplatno ili bar u prvih nekoliko mjeseci, vrijedi probati jer samim time nećete izgubiti novac, a povećati će se vidljivost vaših objekata na internetu.
Veća rasprostranjenost na internetu nudi i veće šanse za popunjenost.
Prije nego krenete oglašavati objekt na internetu, sljedeće stvari bit će potrebne:
Fotografije visoke rezolucije (zapamtite, preko fotografija potencijalni gost vas prvi put upoznaje); proljeće je pravo vrijeme za fotografiranje vanjskih fotografija, dok se unutarnje fotografiranje može napraviti u bilo kojem periodu godine, ali vodite računa da je sunčan dan.
Opis smještajnog objekta (mora biti privlačan, informativan i točan) na hrvatskom i minimalno engleskom jeziku. Neki vodeći portali i agencije nude besplatnu uslugu prijevoda.
Kategorije cijene i sezone (oglasite specifične usluge koje nudite za razliku od drugih.. npr. usluga transfera, izleta ili najam bicikla..)
PORTALI ZA OGLAŠAVANJE SMJEŠTAJA
O važnosti oglašavanja je nepotrebno govoriti, većina gostiju do vas dolazi preko interneta. Da bi došli do vas, potrebno se oglasiti na webu.
U nastavku su najpopularniji portali za oglašavanje:
- Booking.com – definitivno najpopularniji portal za oglašavanje smještaja, proviziju naplaćuje po ostvarenoj rezervaciji.
- Airbnb.com – je pouzdana online mreža za oglašavanje i rezerviranje jedinstvenog smještaja po cijelom svijetu. Uz booking.com, ovo je stranica na koju danas jednostavno morate biti oglašeni ukoliko želite imati dobru popunjenost.
- Expedia.com – Ukoliko se odlučite oglasiti na Homeaway-u, uskoro ćete postati vidljivi i na Expediji. Zbog navedenog nema potrebe za oglašavanjem na drugim portalima (partnerima Expedije) kako bi vaš oglas dospio do Expedijinih gostiju. Portali i brandovi u vlasništvu Expedije: Hotels.com, Vrbo, Travelocity, Hotwire, Egencia, Trivago, Orbitz, AirAsiaGo.com, Fewo direct..
- Atraveo – Atraveo je veliko internetsko tržište smještajnih jedinica, vila i kuća za odmor. Atraveo Provizija za oglašavanje se plaća po ostvarenoj rezervaciji.
- Casamundo je najveća njemačka agencija za oglašavanje privatnog smještaja.
- RevNGo – najpopularniji mađarski portal za oglašavanje smještaja, koji veliki broj posjetitelja bilježi s njemačkog i slovačkog tržišta. Provizija je po ostvarenoj rezervaciji.
- Only-apartments stranica je besplatna i nema godišnjih naknada.
- Wimdu – postavljanje nekretnine na Wimdu je besplatno, a proviziju plaćaju gosti.
- Flipkey i HolidayLettings – TripAdvisorovi servisi za iznajmljivače gdje plaćate proviziju po ostvarenoj rezervaciji.
- Villashvar – hvarska profesionalna agencija za iznajmljivanje kuća za odmor. Provizija se plaća po ostvarenoj rezervaciji.
- TrazimSmjestaj.com je hrvatski portal za oglašavanje privatnog smještaja koji nudi besplatno oglašavanje prvih 6 mjeseci.
- Apartmanija.hr – portal koji ima veliku bazu smještajnih jedinica, te je pri vrhu popularnijih u Hrvatskoj. Provizija se plaća po oglasu jednokratno, a ovisi o izabranom paket.
- Apartmaninfo.hr još jedan hrvatski portal koji nudi besplatan osnovni oglas.
- Adriagate.com hrvatski portal koji radi na proviziju, poslovnicu imaju u Vrboskoj.
Za osobe koje nemaju vremena voditi nekoliko portala, postoje kvalitetna i profesionalna rješenja. U prošloj godini imali smo dvije edukacije s Megabooker agencijom, koja nudi oglašavanje na 120 kanala, preko jednog sustava vođenja rezervacija. Chanell manager usluga nudi i 14 dana besplatnog testing perioda.
Sljedeće web portali vam neće naplatiti nikakvu godišnju naknadu (već samo po ostvarenoj rezervaciji) i nažalost neće ponuditi istu vidljivost kao gore navedene stranice. No ipak, ako ste već postavili svoj oglas na jednoj ili više popularnih platformi za iznajmljivanje, pripremili fotografije i tekstove, nije na odmet proširiti svoju publiku s nekoliko oglasa na stranicama s besplatnim unosom.
- TravelStaytion
- Vrbo
- Hotwire
- Just Holidays
- Break Away
- LateRooms
- Hostel World
- 9flats
- Freerentals
- Prezentaciji na vlastitoj web stranici ili blogu
- Korištenje društvenih mreža
Vlastita web stranica
Ako imate vlastitu web stranicu, blog ili stranicu na društvenim mrežama, prezentaciju možete učiniti osobnijom, a možete predstaviti i širi spektar onog što nudite. Možete detaljnije opisati lokaciju vašeg smještaja, lokalne običaje, lokalne događaje i specifične atrakcije.
Osobni dodir je jako dobar način podizanja povjerenja između potencijalnog gosta i stvaranja prvog dojma, što je od vitalnog značaja za dobre odnose s budućim gostima. Da bi vaše web stranice bile učinkovite, moraju imati dobre fotografije, te zanimljive, dobro napisane kratke tekstove. Engleski je glavni jezik interneta i obavezno je da stranica ima bar englesku verziju, ali ako vaši potencijalni gosti dolaze iz zemalja koje ne govore engleski, dobro je, a i prednost svakako, ako možete pokriti i druge jezike.
Dobra volja
Gosti koji tradicionalno dolaze u privatni smještaj u Dalmaciju često su stvorili dobra prijateljstva sa svojim domaćinima, koja traju desetljećima. Vremena su se promijenila, ali principi ostaju isti:
1) ponudite vrhunsku prijateljsku uslugu putem koje su vaši gosti uistinu dobrodošli,
2) biti dostupan (bilo osobno, telefonom ili e-poštom) za pružanje savjeta ili pomoći ako je potrebno,
3) saslušati i reagirati na sve razumne komentare ili prijedloge koje mogu dati,
4) upamtite da su detalji bitni, male stvari puno znače!
Zadovoljni gosti mogu se odlučiti za ponovni posjet u budućnosti i vjerojatnije će preporučiti vaše gostoprimstvo svojim prijateljima osobno i na internetskim društvenim mrežama.
Sad vam jedino ostaje da priuštite gostu ugodan i nezaboravan odmor, jer ili će doći sljedeće godine, ili će preporučiti prijatelju, ili će napraviti oboje, ali to više nema veze s marketingom.