Upute za iznajmljivače
Turistički zajednica općine Jelsa pripremila je ove informacije namijenjene građanima koji pružaju ugostiteljske usluge u domaćinstvu i onima koji to žele postati. Vjerujemo da će vam biti od koristi i pomoći u vašem poslovanju. Preporučujemo da ih pročitate i upoznate u cijelosti propisani pravni okvir, čije glavne odredbe donosimo u nastavku.
Građanin koji pruža usluge smještaja u domaćinstvu dužan je:
- Posjedovati odobrenje za pružanje usluga od nadležnog županijskog Ureda za gospodarstvo. Postupak kategorizacije i zahtjev za kategorizaciju obavlja se u Ureda državne uprave u Splitsko – dalmatinskoj županiji, u Hvaru, tel. 021/741-146; 021/741-166.
- Prijaviti goste Turističkoj zajednici općine Jelsa putem sustava eVisitor u propisanom roku (informacije o sustavu OVDJE). Podatke za pristup sustavu eVisitor (korisničko ime i lozinku) možete zatražiti u Turističkom uredu općine Jelsa.
- Vidno istaknuti cjenik usluga u svakoj smještajnoj jedinici. Primjer cjenika se nalazi na ovoj POVEZNICI.
- Voditi knjigu Evidencija prometa (ručno ili u sustavu eVisitor), obrazac EP.
- Voditi knjigu Popis gostiju (automatski se kreira u sustavu eVisitor). Kod usluge prehrane (koje može obavljati samo ako za to ima odgovarajuće Rješenje), utvrditi normative.
- Nabaviti i istaknuti standardiziranu ploču za označavanje objekta, upute OVDJE.
- Uplatiti godišnji paušalni iznos turističke pristojbe u roku. Upute OVDJE.
- Uplatiti godišnji paušalni iznos poreza i prireza na dohodak, upute OVDJE.
- Uplatiti turističku članarinu i Poreznoj upravi dostaviti obrazac TZ 2. Upute OVDJE.
- Iznajmljivači su dužni u objektu imati kutiju prve pomoći dostupnu svim gostima iz smještajnih jedinica (etažni ormarić ili u smještajnoj jedinici).
- Omogućiti gostu podnošenje pisanog prigovora u objektu i bez odgađanja pisanim putem potvrditi njegov primitak te omogućiti gostu podnošenje pisanog prigovora putem pošte, telefaksa ili elektroničke pošte; u objektu vidljivo istaknuti obavijest o načinu podnošenja pisanog prigovora, u pisanom obliku odgovoriti na prigovor u roku od 15 dana od dana zaprimljenog prigovora te voditi i čuvati evidenciju prigovora gostiju godinu dana od dana primitka pisanog, OBRAZAC PRIGOVORA i EVIDENCIJA PRIGOVORA.
- Iznajmljivaču je zabranjeno usluživanje, odnosno dopuštanje konzumiranja alkoholnih pića, drugih pića i/ili napitaka koji sadržavaju alkohol u objektu osobama mlađim od 18 godina, uz obvezu na vidljivom mjestu u objektu istaknuti oznaku o zabrani njihovog usluživanja, odnosno konzumiranja osobama mlađim od 18 godina. Oznaka se nalazi OVDJE.
- Osigurati da objekt u kojem se pružaju ugostiteljske usluge ispunjava minimalne uvjete za vrstu i kategoriju objekta, upute OVDJE.
- Pridržavati se svih ostalih zakonskih i podzakonskih propisa koji uređuju ovu djelatnost; propisi iz turizma OVDJE.
- Obveze građana iznajmljivača koji primaju usluge posredovanja od poreznih obveznika iz država članica EU (npr. oglašavanje putem Bookinga, Airbnb-a itd.)- platiti PDV u iznosu od 25% na iznos agencijske provizije: DODJELA PDV IDENTIFIKACIJSKOG BROJA I OBVEZE (npr. ukoliko poslujete sa Booking.com dužni ste plaćati 25% PDV-a na 15% agencijske provizije Bookinga ili ukoliko poslujete sa Airbnb-om dužni ste plaćati 25% PDV-a na 3% provizije Airbnb-a).
- Evakuacijski plan, upute OVDJE.
- Zaštita osobnih podataka – uzimanje podataka za obradu i unos u eVisitor je Vaša zakonska obveza te za to ne treba imati pisanu privolu, već će biti dovoljno gosta uputiti iz kojeg se razloga prikupljaju njegovi podaci, upute OVDJE. Uzimanje osobnih iskaznica turista i njihovo zadržavanje i/ili fotokopiranje NIJE PREPORUČLJIVO.
Za sva dodatna pitanja stojimo Vam na raspolaganju!
Turistička zajednica općine Jelsa!